Ciekawe informacje

allegro

Anulowanie zakupu na Allegro – najważniejsze informacje dla sprzedających

Portal sprzedażowy Allegro to jedna z najczęściej odwiedzanych przez Polaków stron internetowych. Szczególnie chętnie kupujący wpisują w wyszukiwarce ten adres w okresie przedświątecznym. Czasem, najczęściej spowodowane jest to pośpiechem lub rozentuzjazmowaniem, zdarzy się im jednak wybrać błędny rozmiar czy rodzaj danego towaru. Dokonane przez nich zamówienie, mogą anulować, jednak teraz twórcy platformy Allegro wprowadzili w tym zakresie kilka zmian, które będą sporym udogodnieniem dla sprzedawców, wykorzystujących ten portal do promowania swoich produktów na szeroką skalę. Czego dokładnie dotyczą te zmiany, dowiemy się czytając poniższy tekst.

W jakim przypadku i w jaki sposób klient anuluje swoje zamówienie na portalu Allegro?

Możliwość anulowania złożonego zamówienia to dla klientów Allegro duża zaleta. Kupujący ma możliwość anulowania takiego złożonego zamówienia jednak tylko wtedy, gdy konto sprzedawcy Allegro jest kontem firmowym i dopóki sprzedający nie zacznie realizować zamówienia. Klient może tego dokonać w ciągu 3 dni od daty zakupienia wybranego produktu, wchodząc w zakładkę „Kupione” i wybierając odpowiednią opcję z listy.

Jak powinien postąpić sprzedawca, który zamierza przygotować zakupiony produkt do wysyłki?

Sprzedawca, aby uniemożliwić kupującym anulowanie zamówienia, a przez co uniknąć nieporozumień i niepotrzebnych działań związanych np. z pakowaniem towaru do wysyłki, powinien za wczasu zaznaczyć adekwatną do etapu jego prac, jedną z poniższych opcji:

– „W realizacji”

– „Przygotowanie do wysyłki”

– „Wysłane” (zamiast tej opcji można klientowi przesłać numer do śledzenia etapu wysyłki)

Teraz to jednak nie jedyna możliwość zablokowania możliwości anulowania zamówienia w tak prosty sposób. Twórcy portalu Allegro wprowadzili „okres przejściowy”, w którym sprzedający może wyłączyć opcję anulowania zakupu. Kupujący nie będzie mieć wtedy możliwości anulowania zamówień z metodą dostawy „wysyłka e-mailem” oraz zamówień dotyczących takich dóbr i produktów jak kody, gry internetowe, e-booki i audiobooki, leki czy też karty podarunkowe. Jak tego dokonać i jak to zadziała?

Po wejściu w zakładkę „Zamówienia”, kliknij przycisk „Ustawienia”. W tym miejscu znajduje się panel „Akcje udostępnione klientom”, gdzie klikasz opcję „Wyłączone”. Nie zapomnij o zapisaniu Twojego wyboru! Wykonanie tych wszystkich kroków sprawi, że sprzedający nie będą mieli możliwości anulowania zamówienia za pomocą kilku kliknięć. Jedyną możliwością anulowania przez nich zamówienia, będzie napisanie wiadomości e-mail lub też wypełnienie formularza zwrotu. Jeśli zdarzy się jednak tak, że zakup zostanie anulowany, sprzedający otrzyma informację na podany przy logowaniu adres mailowy oraz powiadomienie w zamówieniu. Przedsiębiorca zobligowany będzie do podjęcia kilku kroków, aby anulowanie zakupu na Allegro było wykonane właściwie. Po pierwsze, musi zmienić status zamówienia na anulowany. Drugim ważnym krokiem, o ile sprzedawca zdążył wykonać płatność, jest zwrot pieniędzy poprzez opcję „Allegro Finanse”. Sprzedający nie może także pominąć tak ważnej czynności jak zaktualizowanie stanu magazynowego. Warto też zająć się złożeniem wniosku o zwrot prowizji, ponieważ zostanie on rozpatrzony na korzyść sprzedawcy zarówno w przypadku, gdy klient nie wykona płatności, a także wtedy, gdy sprzedający zwróci mu całą należność!

Dodaj komentarz