Ciekawe informacje

remarketing

5 sposobów na zwiększenie współczynnika konwersji na stronie internetowej

Oto kilka istotnych strategii, które pozwolą Ci zwiększyć współczynnik konwersji i pobudzić Twój biznes.

1. Skonstruuj skuteczne wezwania do działania

CTA czyli calls to action to elementy strony internetowej, które promują określoną konwersję.

Aby podać kilka przykładów, wezwania do działania to zazwyczaj przyciski promujące zakupy, pobieranie, wypełnianie formularzy, subskrypcje, kliknięcia w kategorię lub sekcję Twojej strony, śledzenie fanpage’a i tak dalej.

Jest to kluczowe narzędzie do kierowania odwiedzających do akcji, którą chcesz, aby podjęli. Ponieważ współczynnik konwersji ma tendencję do zmniejszania się, gdy użytkownicy muszą wykonać zbyt wiele kroków, strategiczne jest, aby ten przycisk był tak jasny i prosty, jak to tylko możliwe.

2. Wdrożenie działań remarketingowych

Remarketing opiera się na tworzeniu i promowaniu spersonalizowanych reklam, skierowanych bezpośrednio do osób, które wykonały określoną akcję lub miały kontakt z Twoją marką. Nazywany jest remarketingiem ze względu na ideę “remarketingu” do tych użytkowników, którzy mieli zamiar dokonać zakupu, ale nie dokończyli akcji.

3. Korzystaj z chatbotów

Chatboty to programy komputerowe oparte na sztucznej inteligencji. Ich główną cechą jest to, że proaktywnie i automatycznie inicjują rozmowy z odwiedzającymi Twoją stronę internetową, aby pomóc im w ich zapytaniach. Chatboty są nastawione na wyjaśnianie wątpliwości i optymalizację obsługi klienta w celu zapewnienia  przyjemnego doświadczenia zakupowego i poprowadzenia klienta w kierunku konwersji.

4. Poprawa doświadczenia użytkownika

Aspekty takie jak użyteczność, prostota i design powinny być zaprojektowane w celu osiągnięcia satysfakcji konsumenta i muszą działać zarówno w wersji desktopowej (komputery), jak i mobilnej (telefony komórkowe). Należy zwrócić uwagę na wygenerowanie przyjaznego interfejsu, prostego i praktycznego procesu, który odpowiada na natychmiastowość tych czasów.

Zaprojektowanie wysokiej jakości doświadczenia klienta ułatwia intuicyjny proces zakupu i zwiększa szanse na sprzedaż. Użytkownik będzie nawet znacznie bardziej skłonny polecić Twój sklep innym i wrócić po więcej! Na przykład zdolność do oferowania niesamowitych doświadczeń użytkownika pomogła AliExpress, chińskiemu gigantowi e-commerce, poprawić konwersje dla nowych użytkowników we wszystkich przeglądarkach o 104% i na iOS o 82%.

5. Wykonaj testy A/B

Dzięki narzędziom marketingowym takim jak Hotjar możesz analizować, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, jak daleko przewijają (czyli jak przewijają i czytają) i gdzie najczęściej klikają. Pozwoli Ci to zrozumieć, na które obszary należy zwrócić największą uwagę, aby wdrożyć testy A/B.

Testy te polegają na uruchomieniu dwóch wersji tego samego elementu i dostarczeniu ich naprzemiennie do różnych użytkowników. Na koniec testu możesz porównać, która wersja miała lepszy współczynnik konwersji i wdrożyć zmiany zgodnie ze zwycięskim wariantem.