Ciekawe informacje

Czym jest reklama OOH?

Każdy przedsiębiorca doskonale wie, że reklama jest dźwignią handlu. Za jej pomocą możliwe staje się zwiększenie świadomości marki, budowanie pozytywnego wizerunku, dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Obecnie można liczyć na ogromny wybór, bo do dyspozycji są różne formy reklamy. Można wobec tego dobrać ją do swoich potrzeb, profilu działalności i oczekiwanych efektów. Na szczególną uwagę zasługuje reklama zewnętrzna, której trudno nie zauważyć, nawet jeśli nie chce się być jej odbiorcą. Można śmiało powiedzieć, że reklamy są tym, czego unika każdy konsument, dlatego niecenioną pomocą okazuje się reklama outdoorowa w miejscach użyteczności publicznej – wszędzie tam, gdzie jest duże natężenie ruchu, aby trafić ze swoim przekazem do jak największej liczby osób i to bez dodatkowych nakładów finansowych.


Czym jest reklama OOH i w jaki celu się ją stosuje?

Nikt nie lubi nachalnych reklam, unika się ich na różne sposoby. Trudno jednak mówić o niezauważeniu reklamy OOH, czyli out of home. Chodzi tutaj o reklamę zewnętrzną/plenerową, za pomocą której można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców poza ich miejscem zamieszkania. Wystarczy przejść się ulicą czy chodnikiem albo pojechać drogą czy autostradą, aby zobaczyć reklamę outdoorową. Im jest ona większa i bardziej kolorowa, tym lepiej, ponieważ będzie widoczna już z daleka. Chcąc, czy nie chcąc, każdy zwróci na nią uwagę w mniejszym lub większym stopniu. Tyle często wystarczy do budowania świadomości marki, a to już połowa sukcesu dla reklamodawcy. Nic więc dziwnego, że wykorzystuje się je w ciągach komunikacyjnych o dużym natężeniu ruchu – wszędzie tam, gdzie znajdują się potencjalni klienci. Reklama zewnętrza jest nienachalna, skierowana do ogółu odbiorców, uniwersalna, estetyczna.

Za pomocą reklamy OOH można z łatwością przekazać konkretne treści w niemalże błyskawicznym tempie, wystarczy grafika i informacja tekstowa. Najważniejsze będzie to, aby była atrakcyjna dla odbiorcy i przykuwała uwagę. Do wyboru jest wiele rodzajów reklamy zewnętrznej, dzięki czemu każdy inwestor dobierze dla siebie odpowiednią formę przekazu. Do najczęstszych nośników reklamy OOH zalicza się bilbordy, lokaty, afisze, banery, citylighty, sandwicze, car wrapping, reklamę wielkopowierzchniową, infoscreeny, neony, k-boardy, reklamę pneumatyczną, stripy. Niezależnie od wyboru można mówić o wielu zaletach reklamy zewnętrznej. Pozwala ona na szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców, czyli potencjalnych klientów, a wszystko to przy stosunkowo niewielkim nakładzie finansowym. Jednorazowa inwestycja zwraca się relatywnie szybko, nie wymaga poodejmowania dodatkowych działań. Pozostaje widoczna przez 24h/dobę, dzięki czemu utrwala się w pamięci odbiorcy, co wpływa na podejmowane przez niego decyzje zakupowe w przyszłości. Reklama OOH zawiera przekaz podprogowy, który może być niezwykle skuteczny, jeśli zostanie odpowiednio skonstruowany. Dobra reklama outdoorowa ma wysokiej jakości, czytelną grafikę, z niewielką ilością tekstu.


Reklama na samochodzie się opłaca? Jakie płyną korzyści z tego rozwiązania?

Jedną z bardzo skutecznych form reklamy zewnętrznej jest car wrapping. Chodzi tutaj o reklamę na środkach transportu. Oklejanie pojazdów jest coraz popularniejsze, szczególnie w przypadku samochodów firmowych. Za pomocą takiej mobilnej formy reklamy możliwe staje się dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Można ją eksponować w różnych miejscach i miejscowościach – reklama znajdzie się wszędzie tam, gdzie pojedzie samochód. Można dotrzeć za jej pomocą do potencjalnych klientów, łącznie z tymi nielokalnymi. Budzi zaciekanie, jest pozytywnie odbierana przez konsumentów. Do zalet można zaliczyć brak nachalności, możliwość dowolnego zaprojektowania reklamy – przebierając w różnych materiałach i technologiach wykonania. W przypadku car wrappingu nie ma najmniejszego problemu z dostosowaniem reklamy do profilu działalności firmy, jej wizerunku i indywidualnych potrzeb. Reklama na samochodzie gwarantuje ciągłą ekspozycję marki, można na niej umieścić dowolną grafikę i napisy.