Pozycjonowanie strony internetowej to nic innego jak zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania opartego o konkretne frazy kluczowe. Proces ten składa się z kilku elementów i obejmuje m.in. takie elementy jak: optymalizacja witryny, tworzenie wartościowych tekstów SEO oraz umiejętny linkbuilding. Dzięki podjętym w ramach pozycjonowania działaniom znacząco zwiększa się szansa, że użytkownik poszukujący danej usługi lub konkretnego produktu odnajdzie ją właśnie u nas, a nie u konkurencji. Dlatego prowadząc własny biznes i chcąc robić to lepiej i skuteczniej, warto zainwestować w usługi agencji SEO, która będzie w stanie poprawić pozycjonowanie naszej strony w internecie.
Pozycjonowanie stron Opole – po co inwestować w pozycjonowanie?
To, że pozycjonowanie stron internetowych jest aktualnie jedną z najtańszych, a przy tym najskuteczniejszych form reklamy, wie chyba każdy, kto poważnie podchodzi do prowadzenia biznesu w internecie. Dzięki temu, że strona jest dobrze widoczna i pojawia się jako jedna z pierwszych propozycji po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę Google, produkt proponowany przez firmę łatwiej i celniej trafia do klienta korzystającego z sieci. A takich klientów jest obecnie znaczna większość. Ludzie lubią ułatwiać sobie życie, a na to właśnie pozwala internet. Wystarczy wpisać hasło w wyszukiwarkę i już można przebierać w ofertach. Dlatego tak ważne jest, żeby odnośnik do naszej witryny pojawiał się możliwie jak najwcześniej. Użytkownicy zwykle wybierają jedną z pierwszych opcji – mało kto wertuje kolejne strony w poszukiwaniu interesujących go tematów. Po co to robić, skoro można załatwić sprawę sprawnie i w mgnieniu oka? Jeśli więc zależy nam na rozwoju przedsiębiorstwa i na wzroście zainteresowania naszą marką, powinniśmy poważnie pomyśleć nad zamówieniem usługi pozycjonowania w jednej ze sprawdzonych i godnych zaufania agencji SEO.
Pozycjonowanie na frazy lokalne i ogólne – czym się różnią? Jaki to ma wpływ na pozycjonowanie?
W temacie pozycjonowania stron często przewija się pojęcie fraz kluczowych. Nie ma w tym nic dziwnego – dzięki nim użytkownik jest w stanie odnaleźć interesujące go strony w internecie. Hasła, które wpisuje się w wyszukiwarkę są przetwarzane przez algorytmy Google, dzięki czemu otrzymujemy konkretne wyniki – im bardziej treść strony jest zgodna ze wspomnianymi frazami, tym większa szansa, że owa strona pojawi się jako jedna z pierwszych na liście. Jednak pozycjonowanie fraz kluczowych nie jest takie proste. Trzeba orientować się, czego poszukują użytkownicy, i potrafić powiązać te hasła z treścią konkretnej witryny, co wymaga wiedzy, umiejętności, ale i wyczucia. Nie każdy zdaje sobie na przykład sprawę, że inaczej wygląda pozycjonowanie na frazy lokalne, a inaczej na ogólne. Jeśli nasze przedsiębiorstwo działa na terenie Opola i okolic i tego chcemy się trzymać, powinniśmy skupić się na pozycjonowaniu na Opole. W takim wypadku fraza kluczowa będzie wyglądać inaczej niż w przypadku, w którym chcielibyśmy świadczyć usługi w całej Polsce. Przykładowo, jeśli sprzedajemy kamienie ogrodowe i prowadzimy biznes tylko w Opolu i okolicach, powinniśmy pozycjonować na frazę „kamienie ogrodowe Opole”, zamiast po prostu „kamienie ogrodowe”. Dla nas może to nie być wielka różnica, ale wyszukiwarka potraktuje te frazy zupełnie inaczej i może być tak, że wpisując pierwszą, znajdziemy na liście naszą domenę, a przy drugiej nie pojawi się ona nawet na kilku pierwszych stronach wyników wyszukiwania.
Audyt, copywriting i link building, czyli to, na co trzeba zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu stron Opole
Proces pozycjonowania powinien być dopasowany zarówno do branży, jak i do samej firmy, a więc jest to sprawa bardzo indywidualna. Jednak za każdym razem należy odpowiednio przemyśleć strategię działania. Bardzo pomaga przy tym wykonanie profesjonalnego audytu strony. Umożliwia on sprawdzenie strony pod względem optymalizacji i wychwycenie potencjalnych błędów, które mogłyby negatywnie wpływać na wyszukiwanie strony w Google (jak np. złe frazy). Problemy, które mogą ukazać się w trakcie audytu, można dzięki temu usunąć, a samą stronę dopracować.
Można powiedzieć, że pozycjonowanie opiera się w dużym stopniu na copywritingu. Polega on na pisaniu tekstów odpowiednio nasyconych frazami kluczowymi. Nie wystarczy oczywiście naładować treści strony obojętnie jakimi frazami. Należy wiedzieć, jakich haseł użyć i jak wiele ich umieścić w tekście SEO. W innym wypadku skutki mogą być dalekie od zamierzonych.
Drugim niezmiernie ważnym aspektem pozycjonowania jest odpowiednie użycie linków. Tutaj, podobnie jak przy tekstach, nie jest bez znaczenia, jakich linków użyjemy i ile wkleimy na stronę. Powinniśmy pozyskiwać takie, które prowadzą do wiarygodnych, powiązanych z treściami naszej witryny źródeł. Użytkownicy chętniej ufają stronom, które poleci im sprawdzone źródło, niż losowym linkom z niezweryfikowanych źródeł.
Jak widać, skuteczne pozycjonowanie nie jest takie proste – wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy, umiejętności, ale i doświadczenia. Trzeba orientować się w temacie i w tym, co jest aktualnie popularne i często wyszukiwane. Dlatego zamiast samemu próbować to rozgryźć, warto powierzyć zadanie pozycjonowania profesjonalnej agencji SEO.
Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistą od pozycjonowania stron internetowych https://lukaszsurma.pl/