Ciekawe informacje

pozycjonowanie

Czym jest pozycjonowanie stron i co na nie wpływa?

Widoczność stron internetowych jest w pełni zależna od algorytmów przeglądarek. Dostosowaniem się do ich wymogów zajmują się tak zwani webmasterzy, którzy zajmują się na co dzień pozycjonowaniem stron. Dlaczego jest ono ważne z punktu widzenia świata biznesu i jakie korzyści może przynieść właścicielowi strony? Czym jest pozycjonowanie stron i jakie czynniki wpływają na wynik pozycjonowania? 

Jakie korzyści daje wynik wyszukiwania?

Przedsiębiorcy często nie dysponując odpowiednią ilością czasu ani konkretnymi umiejętnościami, zlecają webmasterom zadanie polegające na poprawieniu widoczności witryny swoich firm. Zadanie to nie proste, ponieważ algorytmy wyszukiwarek są bardzo kapryśne. Wewnętrzne roboty Google analizują rozmaite czynniki, takie jak jakość zawartej treści czy moc linków. Pozycjonowanie polega na szeregu działań mających na celu poprawę widoczności strony internetowej w przeglądarce. Bezpośrednim celem jest jak najwyższa możliwa pozycja na konkretną frazę kluczową. 

Osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce jest pożądane z bardzo prostych przyczyn. Im wyższa pozycja, tym większe szanse na wzrost ruchu organicznego na stronie internetowej. Przekłada się on bezpośrednio na konwersję. Pod tą tajemniczo brzmiącą nazwą kryje się przekucie odbiorcy treści w klienta. Im większa liczba użytkowników znajdzie się na stronie, tym więcej potencjalnych klientów. Kolejnym powodem jest promocja marki. Wyższy wynik w przeglądarce buduje świadomość marki w nie mniejszy sposób niż płatne kampanie reklamowe

Czynniki, których nie przeoczy webmaster

Na proces pozycjonowania ma wpływ wiele czynników. Dobry webmaster uwzględni je wszystkie w trakcie swojej pracy. Warto im się przyjrzeć z bliska.

  • Jakość contentu. Strony internetowe kierowane są do odbiorców, a ci z kolei zwracają uwagę na jakość tego, co widzą na ekranie komputera. Istotna jest forma, poszanowanie zasad języka polskiego, kreatywność i język korzyści. 
  • Optymalizacja strony internetowej. Mowa tu o wszelkich działaniach związanych z SEO. Jest ono bowiem częścią składową pozycjonowania.
  • Linki przychodzące i wychodzące. Linki przychodzące kierowane są na stronę internetową przez zaufane portale, a wychodzące kierowane są na zewnątrz. 
  • Lokalizacja. Warto jest doprecyzować frazę pod konkretną lokalizację. Podanie miasta zwiększa szansę na premię algorytmów wyszukiwarki. Szanujący się webmaster wie, że czynnik ten wpływa na pozycjonowanie stron. Gdańsk, podobnie jak każde inne miasto dopisane do konkretnej frazy zwielokrotnia szanse na lepszy wynik.
  • User Experience. Chodzi o jakość struktury strony internetowej. 
  • Historia odwiedzin. Długość czasu spędzanego na danej stronie internetowej i częstotliwość odwiedzin wpływa na lepsze traktowanie strony przez algorytmy przeglądarki.
  • Konkurencja. Niekiedy wpływ na rezultat pozycjonowania mają działania konkurencji.

Gdzie szukać profesjonalistów?

Działania marketingowe mające na celu wypromować stronę internetową klienta to poważne zadanie, którego nie powinno się zlecać osobom bez stosownego doświadczenia. Można zlecić to zadanie freelancerom, ale trzeba zwrócić uwagę na ich kompetencje, doświadczenie zawodowe i portfolio. Drugim rozwiązaniem są agencje marketingowe. Podobnie jak w przypadku freelancerów można wybrać sobie kilka i zestawić opinie klientów na temat dostarczanych przez nich usług. Wybrawszy konkretną, można się podjąć kontaktu i zgłoszenia zapotrzebowania na wypozycjonowanie strony internetowej.