Ciekawe informacje

wizytówki

Wizytówki – ponadczasowa forma prezentacji biznesu

Wizytówką określa się niewielki kartonik, zazwyczaj prostokątny, na którym umieszczane są szczegółowe informacje dotyczące określonej firmy. Z reguły jest wręczana osobom potencjalnie zainteresowanym usługami danego przedsiębiorstwa. Dlaczego wizytówki są świetną formą prezentacji biznesu i na co zwrócić uwagę podczas jej tworzenia, by była atrakcyjna?

Forma prezentacji biznesu, która może być wykorzystywana zawsze

Zarówno w czasach, gdy telefony stacjonarne były nowością, jak i teraz gdy niemalże każdy posiada smartphona – czyli urządzenie, które jest w stanie zastąpić wiele innych urządzeń – wizytówka jest formą prezentacji przedsiębiorstwa, która zawsze się sprawdzi. Podczas bezpośredniego kontaktu z klientem lub potencjalnym klientem można przekazać mu najważniejsze informacje na temat firmy.

Tym właśnie są wizytówki: swego rodzaju kompendium wiedzy o danej firmie. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę, że za pośrednictwem tego niewielkiego bileciku można przekazać również wiele innych wiadomości, zachęcić kogoś do podjęcia współpracy lub wręcz przeciwnie – sprawić, że straci na to ochotę. Mogłoby się wydawać, że wraz z nadejściem czasów, kiedy wszystko można znaleźć w Internecie, wizytówka staje się przeżytkiem, ale to bardzo mylne stwierdzenie.

Zawsze cenimy sobie wygodę

Wizytówki nigdy nie staną się zbędne z jednego prostego powodu: każdy z nas ceni sobie wygodę i szuka możliwości, aby zaoszczędzić nieco czasu. Jest to możliwe między innymi dzięki wizytówkom. Wystarczy wyobrazić sobie hipotetyczną sytuację, w której spotykasz się z klientem. Szybko okazuje się, że jest on zainteresowany podjęciem współpracy. Podajesz mu nazwę przedsiębiorstwa, by mógł ją wyszukać w Internecie: XYZ.

Potencjalny klient wraca do domu i kolejnego dnia lub w innym dogodnym dla siebie terminie – siada do sprawdzania danych przedsiębiorstwa. Jak to było? ABC? ZYX? YXZ… A może ABCZ? Zapamiętanie podstawowych informacji na temat firmy, z którą niewiele miało się do czynienia jest niemalże niemożliwe, zwłaszcza po upływie pewnego czasu. Wręczając zainteresowanej osobie wizytówkę – dajemy jej wygodną możliwość sprawdzenia oferty czy to telefonicznie, czy za pośrednictwem mediów społecznościowych, czy na stronie internetowej. W każdym z tych przypadków informacje są na wyciągnięcie ręki i nie trzeba ich szukać.

Na co zwrócić uwagę projektując wizytówkę?

Wiemy już, że warto zainwestować w wydruk wizytówek i wręczać je potencjalnym klientom. Jednak w jaki sposób zaprojektować ten niewielki kartonik, by przykuwał uwagę klienta i sprawił, że szanse na jego powrót wzrosną?

  • rozmiar ma znaczenie – wizytówka nie powinna być zbyt duża: tak, by można było bez trudu zmieścić ją w portfelu, pod etui smartphona, przy dokumentach – w miejscu, w którym będzie bezpieczna i nie zginie;
  • nie należy przesadzać z ilością informacji – w projekcie wizytówki należy uwzględnić tylko najistotniejsze informacje: dane kontaktowe, nazwę przedsiębiorstwa, adres strony internetowej i (opcjonalnie) krótką informację o profilu działalności – chodzi o to, by przekazywane dane były dobrze widoczne i zrozumiałe;
  • dobrej jakości papier oraz nadruk – tak, by wizytówka wręczona klientowi nie wyblakła po upływie krótkiego czasu;
  • dbałość o detale – warto zastanowić się nad ciekawym graficznym przedstawieniem informacji zawartych na wizytówce. Dobrym pomysłem jest stworzenie wariantu graficznego, który wyglądem nawiązuje do profilu działalności firmy;
  • czytelne elementy – tworząc projekt wizytówki warto zadbać o to, by czcionka była atrakcyjna, jednak czytelna (wszelkie fonty, które imitują ludzkie pismo, mogą okazać się nie dość wyraźne dla większości osób).

Jak uatrakcyjnić wizytówkę?

Warto mieć na względzie, że na wizytówce powinny znaleźć się tylko podstawowe informacje. Nie oznacza to jednak, że nie można pozwolić sobie na jej uatrakcyjnienie. Dobrym rozwiązaniem jest m.in. delikatna zmiana kształtu wizytówki, umieszczenie na niej ciekawego logo firmy lub obrazka, który nawiązuje do prowadzonej działalności i budzi zainteresowanie.

____________________________

Artykuł powstał dzięki uprzejmości firmy VPrint